سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها
بدون نیاز به افزودنی انجام شد:

سنتز نانوذرات طلا با باکتری‌های قطب جنوب

  • کد خبر: ۳۳۳۲۸
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
سنتز نانوذرات طلا با باکتری‌های قطب جنوب
محققان توانستند نانوذرات طلا را بدون نیاز به افزودنی یا عوامل پایدار کننده، با استفاده از نوعی باکتری موجود در قطب جنوب سنتز کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، پژوهشگران مرکز تحقیقات ملی اقیانوسی و قطبی (NCPOR) با همکاری محققان دانشگاه گائو موفق به تولید نانوذرات طلا با استفاده از نوعی باکتری در قطب جنوب شدند. این روش غیرسمی، کم‌هزینه و سازگار با محیط‌زیست بوده و امکان تولید نانوذراتی با ابعاد ۲۰ تا ۳۰ نانومتر وجود دارد. این نانوذرات که به‌صورت کروی هستند در یک محیط کنترل شده تولید می‌شوند.

این نانوذرات را می‌توان به‌عنوان عامل درمانی در بخش پزشکی استفاده کرد به طوری که کاربردهای ویژه‌ای در درمان سرطان، فعالیت‌های ضدویروسی، ضد دیابت و کاهش کلسترول دارند.

مطالعات NCPOR نشان داد که این نانوذرات طلا اثر ژنوتوکسیک (سمیت ژنتیکی) روی باکتری‌های کاهنده سولفات (SRB) دارند. بررسی‌های محققان نشان داده است که این نانوذرات طلا با مهار رشد باکتری‌های کاهنده سولفات و کاهش تولید سولفید به اطلاعات ژنتیکی DNA باکتری آسیب می‌زند و در نتیجه خواص آنتی‌باکتریال دارند.

سمیت ژنتیکی خاصیت یک ماده شیمیایی را نشان می‌دهد که قادر است به اطلاعات ژنتیکی DNA آسیب رسانده و در نتیجه باعث جهش سلول شود که این نیز در نهایت به سرطان ختم می‌شود.

نانوذرات، طیف وسیعی از کاربردهای را در زمینه‌های پزشکی، اپتیک و الکترونیک دارند. نانوذرات فلزی به‌طور موثری برای برنامه‌های زیست‌پزشکی استفاده می‌شوند.

در این پروژه، محققان برای تولید نانوذرات از شیمی سبز استفاده کردند که زیست‌سازگار است و با این روش از طریق احیاء یون‌های طلا، نانوذرات طلا تولید کردند که در این بین از باکتری‌های موجود در قطب جنوب استفاده شده‌است.

این گروه هیچ افزودنی شیمیایی سنتزی به‌عنوان عامل پایدار کننده یا احیاء کننده به این سیستم اضافه نکردند. یافته‌های این گروه نشان می‌دهد که برای تولید نانوذرات با این روش یک محیط واکنش ملایم (نه خورنده و با حلال‌های سمی) مورد نیاز است که منجر به تولید نانوذراتی با پایداری بالا می‌شود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->